“Minä olen rohkea” sanoo otsikko. Miten niin? - kysyvät minua tuntevat.

 

Kaksi föräldraträff-tapaamista on takana. Kyseessä on siis suomalaisittain kai synnytysvalmennus. Tapaamisissa kerrotaan synnytyksestä jne. Minä en ole odottanut mitenkään innolla tätä uuden elämän maailmaan punnertamista ja olen yrittänyt välttää aihetta parhaani mukaan. Kukaan lapsen synnyttänyt ei ole saanut kertoa minulle kokemuksistaan ja netistä en ole todellakaan lukenut mitään aiheeseen liittyvää.

 

Noh, nyt olen siis kuitenkin rohkaistunut ja mennyt meille osoitettuihin pienryhmiin kuulemaan tästä tulevasta tapahtumasta. Ensimmäisellä tapaamiskerralla käytiin läpi normaalin synnytyksen kulku. Ei pahemmin ahdistanut... tai no, siinä tapahtuu niin monia asioita, että päädyin kannalle, että jos kaikki menee niinkuin pitäisi niin VAU!

 

Eilen oli vuorossa kivunlievitys (joo, kiinnostaa todellakin!) ja keisarinleikkaus. Keisarinleikkauksesta ei halunnut kuulla kolme naista, lähtivät eri vaiheissa aiheen läpikäyntiä tapaamisesta, mutta meikäläinen istui siellä coolina ja taaskaan ei ahdistanut! Mitä edistystä! Minä OLEN rohkea!

 

Nyt tiedän ainakin tulevasta tapahtumasta, vaikken sitä innolla hihkuen odotakaan. Lisäksi tuo isäpuolisko on nyt valmennettu palvelemaan minua parhaansa mukaan, vaikka uhkailisin minkälaisilla kastraatiotoimenpiteillä. Lisäksi minun on pakko mainita, että hän käyttäytyi tapaamisissa ensiluokkaisesti, sillä hänen suustaan ei tullut seuraavanlaisia kommentteja: ”Käsitys kivustahan on myös kulttuurisidonnainen, kaikki eivät edes koe synnytyskipua kipuna”. Tämä on suora lainaus erään tapaamisessa olleen tulevan isän pohdinnoista. Joo, voi sitten tuota toistella vaimolleen synnytyksessä. Hah!

 

Mikäpä sitten on tuo otsikon ranskalainen tuulahdus?

 

Nice... Nizza... kutsuu sunnuntaina. Viiden päivän miniloma keväisessä Etelä-Ranskassa. Ah! Muttamutta, mitä lupaakaan sääennuste! Sadetta koko ajaksi! Koko ajaksi!! Miten se on mahdollista?! Lauantaina vielä paistaa aurinko täydeltä terältä, mutta sunnuntaista lähtien on luvassa päiväkausiksi pelkkää sadetta?! Eijeijei. Täytyy tarkistaa uudelleen lauantaina. Eihän Nizzasssa voi sataa monta päivää non-stop.