Kaikillahan niitä on... projekteja, joihin ei ikinä ole tarpeeksi aikaa ja halua.

Minun kohdallani projekteista puhuminen on ehkä hieman liioiteltua. Kyseessä ovat ehkä enemmänkin pikkupuuhastelut tyyliin "pese ikkunat" tai "yritä hankkia ruotsalainen henkilöllisyystodistus". 

Niinpä voin nyt ylpeänä ilmoittaa, että olen saanut yhden ikuisuusprojektin päätökseen. Minun ihanaihana sohva vaihtoi tänään omistajaa ja se roudattiin ulos asunnostamme. Projekti on ollut vireillä puolisen vuotta, kun yritin ensin myydä sohvaa Tanskassa. Se ei oikein onnistunut kun muutin pari päivää myynti-ilmoituksen nettiinjättämisen jälkeen, joten sohva tuli Ruotsiin. Siitä lähtien olen ollut sohvaa myymässä "ihan kohta". 

Eilen aamupäivällä vihdoin loin ilmoituksen nettiin ja nyt sohva on jo ulkona. Se kävi nopeasti (eli minun olisi pitänyt nyhtää siitä enemmän tuohta) ja kiinnostuneita oli useampia (joo, todellakin olisi pitänyt pyytää kovempaa hintaa).

Lounasaikaan opiskelijapoikanen kaverinsa kanssa tuli katsastamaan soffan ja muitta mutkitta kaivoi rahat taskusta ja roudasi sohvan ulos. Aikoivat kantaa sen hänen kämpilleen... parin kilsan päähän. Noh, ainakin heillä oli sohva millä levähtää ja melkein koko aurinkoinen päivä aikaa omalle projektilleen.

Sohvan menestyksestä rohkaistuneena loin eilen myös netti-ilmoitukset parille muulle kalusteelle, joista pitäisi päästä eroon. Ne eivät selvästikään ole yhtä haluttuja, mutta ne voi onneksi tarvittaessa dumpata kellariin - sohva ei sinne olisi mahtunut. 

Nyt kun olen saanut sohvan ulos, voin muistutella asuinkumppaniani hänen ikuisuusprojekteistaan. Hän on minun muutosta asti puhunut kuinka suursiivoaa kylppärin ja pesee kaakelit jollain myrkyllä jne. Pari päivää sitten hän mainitsi kuinka voisi auttaa minua asiassa ensi viikonloppuna. Excuse me?!! Muita meidän (oikeasti) yhteisiä ikuisuusprojekteja ovat tiskikoneen hankinta (se ilmestyi tänään keittiöön, huomenna tulee asentaja) ja uuden sängyn hankkiminen (sänky taidetaan hankkia sitten kun mies elättää perhettä). Ja puhuttiinhan siitä autostakin aika pitkään. Uusi menopeli pitäisi olla meidän kesäkuun alussa.

Vaikka niissä ikuisuus meneekin niin kyllä niille projekteille jotain näyttää tapahtuvan, elleivät sitten turhina vaivu unholaan.